reklama

O čare jari, alebo ako sa nám zahniezdila kačka na balkóne

V prírode sa určite stávajú aj neuveritelnejšie veci, ale túto, čo vám ukážem, som videl na vlastné oči.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

V piatok si prídem po dlhej dobe konečne domov, na Oravu. Mama mi vo dverách hned oznámila, že na balkóne máme "príživníka" (8. poschodie panelového domu). Som si myslel že sú to zas beloritky, ktoré majú náš balkón veľmi obľúbený (svojho času tam bolo 6 hniezd). Otvorím dvere, kuknem a už som zbieral oči z dlažby. V starej výlevke, v ktorej mama pestuje paradajky a iné rastliny, si sedela divá kačka. Pozerala na mňa, ja na ňu. Nechápal som. V pondelok ked som odchádzal už mala dve vajička. Najskôr som chcel hniezdo "zničiť", kým neboli vajíčka, aby si našla niečo rozumnejšie. Ale mama nedovolila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechápem ako si tá kačka mohla vybrať práve náš balkón, ako k nemu prišla? Bývame síce veľmi blízko rieky, ale aj tak. Napadajú ma len tri varianty vysvetlenia. Prvá je tá, že sa jedná o mladú samicu, neskúsenú a asi sa jej nepodarí vychovať prvých potomkov. Druha varianta je tá, že v okolí plavárne, ktorá je kúsoček od nás aj od rieky, sa má začat stavať aquapark. Je možné, že sa už začali nejaké prípravy, ktoré zničili hniezdisko priamo pri rieke, taká tá vysoka tráva (volá sa to trstina?) a tretia varianta je podobná, a to tá, že reguláciou prietoku na priehrade sa snížil vodný tok natoľko, že tá trstina zhynula. Na ukážku som spravil pár fotiek mobilným telefónom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Juraj Ondruš

Juraj Ondruš

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Co len mozem sam o sebe napisat? Asi nic, na to su druhi aby o mne pisali a hovorili... Zoznam autorových rubrík:  TechnologieSportSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu